METODOLOGIES LÚDIQUES
Joc | Aprenentatge significatiu | Avaluació | Gamificació | Actitud lúdica | Neuroeducació | Innovació | ABJ | Propostes didàctiques | Transformació | Capses d’aprenentatgeJoc | Aprenentatge significatiu | Avaluació | Gamificació | Actitud lúdica | Neuroeducació | Innovació | ABJ | Propostes didàctiques | Transformació | Capses d’aprenentatge
METODOLOGIES LÚDIQUES
Joc | Aprenentatge significatiu | Avaluació | Gamificació | Actitud lúdica | Neuroeducació | Innovació | ABJ | Propostes didàctiques | Transformació | Capses d’aprenentatgeJoc | Aprenentatge significatiu | Avaluació | Gamificació | Actitud lúdica | Neuroeducació | Innovació | ABJ | Propostes didàctiques | Transformació | Capses d’aprenentatge
Inscriu-te en la formació certificada, descobreix el poder del joc en l’educació i aprèn com implementar diversitat de metodologies lúdiques a l’aula.
Per què el joc en l’educació?
Aprendre a través del joc és un mecanisme innat. Jugar ens estimula amb afany de superació, de repte i d’autoconfiança, ens dona plaer i satisfacció, estimula la curiositat, estimula el desenvolupament de funcions físiques, psíquiques, afectives i socials, suposa una oportunitat d’expressar sentiments de forma natural, i afavoreix la interiorització de pautes i normes de comportament social. A més a més, el component lúdic es pot integrar en qualsevol matèria i en qualsevol etapa educativa, només cal que existeixi un objectiu d’aprenentatge clar i definit. Així, aquesta formació està enfocada a incentivar i guiar l’activació de l’aprenentatge lúdic amb la finalitat d’aconseguir un aprenentatge significatiu, funcional i transferible.
Avalada per 30 anys d’experiència de Marinva i pel coneixement de la Càtedra de Neuroeducació de la Universitat de Barcelona.



Continguts de la formació
- Coneix la relació entre joc i aprenentatge.
- Descobreix què li passa al cervell quan juguem.
- Aprofundeix en el què i el perquè de l’actitud lúdica.
- Aprèn diversitat de metodologies lúdiques: espais o ambients d’aprenentatge, capses d’aprenentatge, tallers, paisatges d’aprenentatge, ABJ i gamificació.
- Dissenya propostes didàctiques amb acompanyament expert.
- Enfoca l’avaluació en el marc de l’aprenentatge lúdic.
Inscripcions obertes!
- Dirigida a docents d’educació bàsica (des de 1r de primària fins a 4t de l’ESO) del sistema educatiu català.
- Durada de 30 hores (10 hores són de treball autònom), distribuïdes en 6 setmanes, del mes d’abril al juny de 2025.
- Format híbrid, amb una sessió síncrona setmanal, treball autònom asíncron, i dues sessions presencials obligatòries (a Barcelona).
- Aquesta formació no té cost, ja que està subvencionada gràcies al suport d’ACCIÓ (el preu real és de 420€ per persona).
- Places limitades!
Sol·licita la teva inscripció omplint aquest formulari:
*L’Institut del Joc es guarda el dret de no acceptar inscripcions que no compleixin els requisits d’accés de la formació.
Equip docent

LAIA ARNAU
Llicenciada en Pedagogia i Graduada Superior en Formació a les Organitzacions. Especialista en el disseny de projectes d’aprenentatge lúdic i aprenentatge competencial. Compta amb més de 12 anys d’experiència en projectes d’assessorament i disseny de programes d’aprenentatge per a diferents institucions educatives.

CRISTINA MORET
Llicenciada en Pedagogia, graduada en Magisteri i Màster en Psicopedagogia. Compta amb àmplia experiència en el desenvolupament tècnic de projectes d’aprenentatge experiencial. Experta en la impartició de formacions amb caràcter lúdico-pedagògic, ha col·laborat en projectes de formació a nivell nacional i internacional.
Amb la participació especial de:

IMMA MARÍN
Presidenta de l’Institut del Joc
Diplomada en Magisteri per la Universitat Autònoma de Barcelona, compta amb múltiples titulacions acadèmiques en educació social, lideratge i transformació d’equips i organitzacions. És especialista en comunicació i educació a través del joc. Conferenciant internacional, amb experiència com a docent universitària i autora de múltiples llibres i publicacions acadèmiques sobre l’aprenentatge lúdic.

ESTHER HIERRO
Directora de l’Institut del Joc
Diplomada en Educació Social per la UNED, formació de títol propi en Gamificació per a la Comunicació i l’Aprenentatge per la University of Pennsylvania (USA) i Postgrau en Neuroeducació per la Universitat de Barcelona. Especialitzada en comunicació, neuroeducació i formació experiencial a través de metodologies lúdiques i participatives.

ANNA FORÉS
Co-directora de la Càtedra de Neuroeducació de la Universitat de Barcelona
Llicenciada i doctora en Filosofia i Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona. Docent universitaria en actiu, conferenciant internacional, escriptora de múltiples llibres i publicacions i investigadora en temes com la neurodidàctica, la resiliència, l’educació social i la innovació en entorns d’aprenentatge.
Què fa diferent aquesta formació d’altres?
01
En aquesta formació viuràs el poder del joc en primera persona, perquè les metodologies lúdiques s’aprenen vivint-les.
02
T’acompanyarem en la transferència dels aprenentatges al teu dia a dia de la professió docent.
03
L’enfocament de la formació parteix d’entendre l’actitud lúdica i la neurociència com la base per l’aprenentatge lúdic. Estudiem la cuina, no receptes!
04
Està dissenyada amb mirada d’avaluació d’impacte, amb la referència de la Teoria del Canvi de l’Institut del Joc.